Skydance Interactive, en çok The Walking Dead: Saints and Sinners ile tanınır. Bu oyun, PlayStation VR için en popüler oyunlardan biri olmuştu. TWD’nin dramatik dönüşleri ve zombileriyle birlikte yoğun dövüş sahnelerini bir araya getirerek gerçek bir VR deneyimi sunmuştu.
Behemoth, The Walking Dead oyunlarının dövüş ve fizik mekaniklerinden ilham alan bir aksiyon-macera oyunudur, ancak daha çok dövüşe odaklanır ve hayatta kalma unsurlarını azaltır. Saints and Sinners gibi, burada da bir zanaat sistemi var ancak daha basit ve aksiyon-macera vurgusunu güçlendiriyor. Oyunun kontrolleri ve mekanikleri anlatan erken öğretici bölümlerini, daha heyecan verici sahneler ve keşif bölümleriyle birleştiren bir dilim oynama fırsatı buldum. Tabii ki, dev Behemoth ile bir savaş da bu deneyime dahil.
Skydance Interactive’in Kreatif Başkan Yardımcısı Shawn Kittelsen, Behemoth’un daha sofistike bir dövüş sistemine sahip olduğunu söylüyor. Düşmanları gözlemlemeli, karşı saldırılarınızı zamanlamalı ve stratejinizi düşünmelisiniz. Sadece silahlarınızı sanal alanda sallamak sizi yormaz ama dayanıklılık çubuğunuzu boşaltır ve bu da kaçmanızı veya engellemenizi zorlaştırır. Dövüşlerin ağırlığı hissediliyor, ancak yine de silahlarla zarar verebilirsiniz. PSVR kontrol cihazının plastik bir kılıçtan dört kiloluk bir geniş kılıca geçişi sınırlasa da bu sistem dengeyi sağlıyor.
Kittelsen, oyunun dövüş dinamikleri için hafifçe Dark Souls’tan ilham aldığını belirtiyor. En etkileyici kısım ise dev bir yaratıkla kısa bir savaş oldu ve bu bana Shadow of the Colossus’u hatırlattı, ancak tamamen farklı bir perspektiften.
Demomun ilk kısmı, kontrol sistemlerini, ilerleme tekniklerini ve diğer insan düşmanlarla nasıl savaşılacağını tanıtıyordu. Birçok VR oyununda olduğu gibi, hız kazanmak biraz zaman alıyor. Neyse ki, Skydance karakterime, Thor’un çekici tarzında fırlatıp geri çağırabildiğim büyülü bir kılıç verdi. Ancak, savaşlardan hemen sonra kalkanımı düşürme alışkanlığımı düzeltmedi.
Oyun boyunca yay, balta ve insan düşmanlardan düşen diğer silahları denedim. Dikey kayalıklara ve iplerle tırmanarak, maymun barlarına tutunarak geçtim ve oyun geliştiricileri ve PR’ların bulunduğu bir odada bunları yaparken biraz tedirgin oldum. Bileğe monte edilmiş bir kanca, keşiflere biraz hız katıyor ama tüm bu sistemler bir araya geldiğinde (ve VR’ı düzenli olarak oynamadığım için) biraz mide bulantısı hissettim. Yaratıcılar, görüş alanını azaltma seçeneği eklemişler ama yine de demom sırasında soğuk terler döktüm. Ancak, Resident Evil 7’nin ünlü mide bulandırıcı demosu kadar kötü değildi.
Demomun ikinci kısmında, Seal adında dev bir Behemoth ile kısa bir çatışmaya girdim. Koca bir canavardan kaçmak ve ona saldırmak beni daha fazla VR-hasta yapar mıydı? O kadar kötü olmadı. Belki de tek bir hedefe odaklandığım için — dev yaratık — kanca ile etrafında sallanırken, zayıf noktalarına ok atarken, ayak basmalarından kaçınırken kendimi iyi hissettim. Bu, dev yaratıkla kısa ama unutulmaz bir karşılaşma yaşadığım anlamına geliyor. Ancak, birkaç kez öldüm.
Saints and Sinners ve yeni Zelda oyunları gibi, bu devasa yaratığı tırmanabilirsiniz (tırmanılabilir yüzeyler varsa). Ayrıca kancanızı kullanarak Seal’ın dizine doğru fırlatabilirsiniz. Ancak sadece tutunmak yetmez, zayıf noktalara ilerlerken dayanıklılık göstergeniz tükenir. Yanlış bir yaklaşımda, yaratığa okla vurmayı denedim ama yayı düşürmek yerine oku bırakırdım. Bu benim beceriksizliğimden kaynaklanıyordu, kontrol sisteminden değil.
Behemoth, Horizon Call of the Mountain gibi ellerinizle tırmanma ve keşif yapma imkanı sunuyor, ancak PSVR2’ye özel bu oyun daha güzel görünüyor. İyi haber şu ki Behemoth, Meta’nın Quest 2 ve üstü, PC başlıkları ve PSVR2 dahil hemen hemen tüm güncel VR başlıklarına geliyor.
Yaratıcılar, ana kampanyanın yaklaşık 12 saat süreceğini, ayrıca daha fazla düşmanla savaşabileceğiniz bir arena modu da ekleyeceklerini söylüyorlar. Behemoth ile savaşmak için hızlı bir kısayol sunmasını umuyorum. Tekrar ezilmeyi sabırsızlıkla bekliyorum.
Skydance’in Behemoth’u 2024 sonbaharında çıkacak.